Om Frakt
- Det är brådskande! Vad gör jag?
- Hur lång tid tar det att få varor hemskickade?
- Jag har beställt hämtning i butik, men vill ha det skickat till mig – vad gör jag?
- Kan jag få varorna hemlevererade?
- Jag har beställt frakt men vill hämta själv – vad gör jag?
- Kan jag spåra min beställning?
- Varför måste jag betala frakt flera gånger för ett köp?
- Vilken leverantör skickar du med?
Retur och reklamation
- Kan jag returnera varor?
- Jag har returnerat en vara – när får jag tillbaka mina pengar?
- Jag har inte betalat fakturan från Klarna och har returnerat en vara, måste jag fortfarande betala?
- Hur returnerar jag en vara som var felaktig eller saknad?
Betalning
Hur du handlar hos oss
Det är brådskande! Vad gör jag?
Vi skickar varor från och till hela landet – och vi kan inte garantera hur lång tid det tar att få varor skickade. Om det är brådskande, eller behöver du planera leveranstiden noga så rekommenderar vi att du (handlar lokalt) använder fraktmetod Hämtas och ordnar transport på egen hand. Vill du ha riktigt bra priser och inte har bråttom – då är Törn något för dig!!
Hur lång tid tar det att få varor hemskickade?
Leveranstiden varierar mycket beroende på var du bor och var varuhuset du har beställt från finns. Och inte minst vilken sorts vara du har beställt. Varuhuset har 5 arbetsdagar på sig att packa klart för leverans – därefter är det dags för frakt. Ett postpaket från mellansverige till Stockholm tar vanligtvis 2-3 dagar, medan en pall tunga varor från västra Sverige till nordsverige kan ta lite längre tid. Beräkna bra tid när du beställer – vi kan inte påverka den tid varorna spenderar på att komma fram.
Jag har beställt hämtning i butik, men vill ha det skickat till mig – vad gör jag?
Det brukar gå bra. Kontakta oss här så hjälper vi dig.
Kan jag få varorna hemlevererade?
Väljer du en produkt som skickas med styckegods skickas denna hem till dig, levereras utomhus. Om du väljer ett paket till ett postombud kommer du att kunna beställa hemleverans direkt från Postnord efter att paketet har skickats. Det går även att göra detta via spårningslänken Postnord skickar med SMS när paketet är på väg.
Jag har beställt frakt men vill hämta själv – vad gör jag?
Kontakta oss här så fort som möjligt så vi hinner ta kontakt med butiken innan dom hinner skicka varorna. Om varorna inte har skickats går det att ordna med hämtning och vi återbetalar fraktkostnaden.
Kan jag spåra min beställning?
Ja, när du har beställt från oss får du en orderbekräftelse med länk till spårning. Observera att detta inte visar något förrän dina varor har levererats till postkontoret.
Har du beställt varor från flera varuhus får du flera spårningslänkar.
Varför måste jag betala frakt flera gånger för ett köp?
På Törn hittar du varor från många olika varuhus. Om du beställer flera produkter som kommer från olika varuhus blir det frakt från var och en av de olika avsändarna. Beställer du flera varor från ett varuhus tillkommer frakt endast en gång.
Kan jag returnera varor?
Hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit varan. Kontakta oss gärna här innan du skickar tillbaka en vara, så hjälper vi dig att hitta den bästa lösningen. Kontakta oss innan du skickar en vara i retur. Du står själv för returfrakten men vi hjälper dig med att bifoga en returetikett. På så sätt har vi kontroll över att din retur kommer tillbaka till butiken. Kom ihåg att packa varorna på ett säkert sätt.
Jag har returnerat en vara – när får jag tillbaka mina pengar?
Om du har betalat fakturan från klarna, tar det upp till 7 arbetsdagar innan pengarna kommer tillbaka till kontot från det att vi har registrerat varan som mottagen. Om det tar längre tid är du välkommen att kontakta oss här.
Jag har inte betalat fakturan från Klarna och har returnerat en vara, måste jag fortfarande betala?
Logga in på Klarna.com. Här hittar du fakturan för varan du har returnerat. Markera detta som returnerat. Sedan lämnar Klarna den obehandlad så att vi hinner hantera returen. Observera att om du inte gör något och endast underlåter att betala fakturan även om du har returnerat en vara tillkommer en påminnelseavgift och eventuellt andra avgifter och räntor som du står för.
Hur returnerar jag en vara som var felaktig eller saknad?
Ta alltid kontakt med oss på Törn när du har en fråga om din beställning. Kontakta oss här så hjälper vi dig med din fråga.
Hur betalar jag ?
På torn.se kan du betala med Klarna eller bankkort. Kortbetalning kan göras med både Visa och MasterCard. Både betal- och kreditkort kan användas.
Klarna erbjuder flera olika typer av betalningar såsom delbetalning, betalningsanstånd och faktura med 14 dagars betalningsfrist. Vilka val du får beror på hur mycket du handlar för. Observera att Klarna gör en kreditprövning. Vi på Törn ser aldrig resultatet av detta och det är bara Klarna som vet varför ett köp avslås eller godkänns.
När kommer fakturan från Klarna?
Så fort butiken har markerat beställningar som “skickade” i sina system skickas fakturan ut automatiskt. Om du har beställt flera varor från olika butiker ska alla butiker ha markerat beställningarna som skickade. Om butikerna glömmer detta tar det lite längre tid, men så fort vårt system har registrerat att du tagit emot varan så skickas även en faktura ut i dessa fall. Hör bara av dig här om du saknar en faktura – vi hjälper gärna till!
Hur kan Törn ha så låga priser?
På torn.se säljs endast överskottsvaror, alltså varor som funnits i lager länge eller som ska tas bort ur sortimentet. Butikerna väljer att sälja dessa varor till kraftigt rabatterade priser på torn.se.
Har Törn en egen butik?
Törn är en webbportal och vi har ingen egen butik, du kan dock välja att hämta dina varor på varuhuset som säljer dem. Du kan enkelt välja detta själv vid utcheckningen. Kom bara ihåg att kontrollera att butiken inte ligger för långt bort då vi samarbetar med varuhus över hela landet!
Hur kan samma vara ha ett annat pris?
På torn.se finns många varuhus som lägger ut sina produkter till försäljning, och de väljer vilket pris de vill ta ut. Vi på Törn har ingen koll på priset ett varuhus sätter och du kan därför uppleva att samma vara har ett annat pris. Här gäller det att se efter noga, det finns ofta väldigt bra erbjudanden på torn.se!
Jag har fått besked om att min vara var slutsåld – hur går det till?
På torn.se säljer vi överskottsvaror – det gör att butikerna som säljer varorna ofta bara har ett fåtal kvar i lager. Ibland upplever någon att varorna inte finns i lager och därför måste beställningen makuleras och betalningen krediteras.
Till skillnad från “vanliga” lager och varor kan vi inte beställa nya varor från tillverkare eller leverantör. Oftast beror det på att det är varor butiken inte kommer att sälja mer av och många tillverkare kräver att ett större antal av en vara beställs.
Vi jobbar hårt för att få full kontroll på lagren så att det inte händer.
Vilken leverantör skickar du med?
Vi skickar med PostNord.